Vágási Feri is megmondta…
A Szomszédokból már tudjuk, hogy Vágási Feri is beszállt volna az Internetbe, ha lett volna 10 000 forintja. (Nem érted miről beszélünk? Akkor irány a YouTube, mert alapmű.) Az „internetbe beszállni”, weboldalt létrehozni, és felkerülni valahogy az online térképre ma már elég egyszerűnek tűnik, 10 000 forint nélkül is.
Az, hogy meg is találjanak az ügyfelek és az oldaladon maradjanak, már más kérdés. Webes megbízásaink során számos látványos, illetve a laikusok számára rejtett hibával is találkozunk, amelyek ha nincsenek javítva, sajnos hiába van fent céged weboldala a világhálón, gyakorlatilag láthatatlan marad.
Néhány fontos dolog, amik nélkül labdába sem lehet rúgni, vagy csak a kispadról lehet nézni a konkurenciát:
Reszponzivitás
Nem kérdés, hogy a mobilos használhatóság, és a reszponzív design ma már alapkövetelmény, hiszen a látogatók minimum fele mobil eszközről érkezik. Sokszor tapasztaljuk egy-egy weboldal megújítása során, hogy bár reszponzív, mégsem működik mobilon minden funkciója, nincs minden beállítva.
Felhasználóbarát kialakítás
Egy látogatónak a lehető legkönnyebben kell megtalálnia, amit keres, azaz oldalunknak a megfelelő navigációval és átlátható menüstruktúrával kell rendelkeznie. Ha elveszik a rendszerben, elhagyja az oldalt. Az is egy lényeges eleme a felhasználóbarát kialakításnak, hogy a logóra kattintva a főoldalra kerül vissza a user.
Keresőbarát kialakítás
Általában hiányoznak alapvető elemek, beállítások, amikre a keresőmotoroknak szüksége van ahhoz, hogy a weboldalt megjelenítse a szükséges kulcsszavakra. Előfordult néhány szélsőséges eset, amikor még a saját cég nevére keresve sem jött be az oldal.
Design
Fokozza ugyan a felhasználói élményt, de a kevesebb több elvét sokan elfelejtik. A jó design támogatja a tartalmat, és tükrözi a cég arculatát, filozfiáját. Fotók csakis jó minőségben legyenek feltöltve az oldalra.
Betöltési idő
Ha a látogatónak várnia kell az oldal betöltésére, akkor nagy valószínűséggel elhagyja azt. Másodperceken is sok múlhat. Ez több fejlesztési dologból tevődik össze, de az is probléma, ha az oldalon használt képek nincsenek megfelelően beméretezve.
Elérhetőségek
Ezt ne kelljen sokáig keresgélni!
A kályhához és Ferihez visszatérve, először legyen meg a weboldalad célja! Mit szeretnél vele elérni, kiket akarsz megszólítani? Legyen szó új weboldalról, webshopról, landing oldalról egy projektedhez, vagy egy kis ráncfelvarrásról, mindenben tudunk segíteni!