Social media trendek 2021-ben

2021.02.19. Blog

A tavalyi év természetesen nyomot és változást hagyott maga után a social mediában is. Év végén több tucat nemzetközi szakértőt kértek fel, hogy fogalmazzák meg előrejelzéseiket. Mit kell tudnunk a megváltozott igényekről, mi az, ami jól működhet idén, mit várnak el követőink, ügyfeleink? Íme:

Felhasználók/követők által vezérelt tartalmak
Az a jelenség, amikor egy márka követőit/rajongóit vonja be hirdetései vagy tartalmai elkészítésébe. Merjünk a Facebook és Instagram mellett más social platformot is használni ezeknek a tartalmaknak a terjesztésére.
 
A 4C modell
Hiányzott már egy kis rövidítés igaz? 4C = Community (közösség), Contactless (érintésmentesség), Cleanliness (tisztaság), Compassion (empátia). A vásárlók elvárják a márkáktól, cégektől, hogy ezen fogalmak mentén könnyítsék meg a mindennapjaikat, így a kommunikációt is érdemes erre építeni.

Mémek
Szeretjük a mémeket, a humor és a nevetés az egyik legjobb orvosság. A 13-35 éves korosztály 55%-a hetente küld egy mémet egymásnak, így a fiatalabb generációt meg lehet vele fogni.
 
Nosztalgia
Nyugodtan üljünk fel erre a vonatra! Osszuk meg korábbi céges fotóinkat, régi hirdetésünket. Ki ne szeretne a régi szép időkre emlékezni? A retro örök!
 
Társalgás, párbeszéd
Idén már nem lesz elég csak posztolni és hirdetni valamit. Kommunikálni, a kapcsolatot tartani is kell a vásárlókkal, és mindenre reagálni. Lehetőleg azonnal.
 
Rövid videók
Voltak, vannak, és lesznek. Ne csak a TikTok jusson eszünkbe! Egyre több közösségi média platform készült/készül erre új fejlesztésekkel, például LinkedIn Stories, Instagram Reels, Twitter-Fleets. Szóval poroljuk le bátran a videós brainstormingok memóját.  

E-kereskedelem és social media
Az online vásárlás nem mai téma, és tavaly óta egyre több az online megvásárolható termék vagy szolgáltatás. A Facebook Shops és az Instagram termékelhelyezések mellett további újítások lesznek a közösségi médiában, hogy az e-kereskedelem minél flottabbul mehessen itt is.

Mikroközösségek
A facebook mellett egyre több közösségi csatornán figyelhető meg a kisebb csoportok szerveződése egy téma vagy márka köré. Érdemes a lojális vásárlókból kisebb közösséget kialakítani, akiktől visszajelzéseket lehet kérni, és bevonhatók az ötletelésbe.

Ha a megváltozott szokásokra még nem tudtál reagálni, esetleg bizonytalan vagy e téren, vagy egyszerűen csak nincs időd tartalmakat gyártani, örömmel segítünk!

Social media megoldások