
Hogyan legyél vonzó munkaadó a Z generációnak?
A Z generáció nem csak kopogtat az irodaajtódon – ők már bent ülnek, és figyelnek. Ha pedig még nem nálad dolgoznak, akkor épp azon gondolkodnak, hogy érdemes-e. Spoiler: csak akkor fognak, ha valóban érted, mit keresnek. Itt jövünk mi, az Absurd, és segítünk neked összerakni egy olyan employer branding stratégiát, amitől nemcsak vonzóbb leszel a Z-seknek, de el is hiszik, hogy nem csak dumálsz róla.
Először is: Mi a Z generáció és miért kell máshogy kommunikálnod velük?
Ők azok, akik 1997 után születtek, és már gyerekként okostelefonnal a kezükben nőttek fel. Őszinték, kritikusak, vizuálisak, és nem vevők a sallangra. Egy munkaadói márkaépítő stratégia akkor hatásos náluk, ha transzparens, hiteles, és nem játssza meg magát. Ha egy karrieroldal még mindig csak sablonos “Fiatalos csapat! Versenyképes fizetés!” szövegekkel operál, az náluk instant kilépés.
1. Mutasd meg, valójában milyen nálatok dolgozni
A Z generáció a valóságra kíváncsi. Dobd ki a stockfotókat, és helyette mutass valódi csapatfotókat, irodai pillanatokat, sztorikat. Ha van kutyabarát iroda, chill zóna vagy pénteki közös reggeli – ne rejtsd el, hanem emeld ki. A munkavállalói élmény kulcsfontosságú elem lett az employer brandingben és a marketing statégiában.
2. Ne csak értékeket kommunikálj – éld is meg őket
A “dinamizmus”, “innováció” és “csapatmunka” szavak önmagukban már nem elég ütősek. Ezeket mindenki írja. Ami számít: mennyire látszik ez a gyakorlatban? Legyenek példák, sztorik, mérhető eredmények – ez fogja meggyőzni őket, hogy itt tényleg számít a véleményük és kiteljesedhetnek.
3. A rugalmasság már nem bónusz – alapelvárás
A home office, hibrid munkavégzés vagy rugalmas munkaidő mára nem extrák. A Z generáció elvárja, hogy a munka ne tegye tönkre az életüket. Egy jó marketing stratégia már nemcsak az ügyfelekről, hanem a munkavállalókról is szól. Ezért törekedj a maximális munka-magánélet egyensúly megteremtésére. Így lesz a GenZ a leghatékonyabb munkavállalód.

4. Beszélj velük a saját nyelvükön – social first!
Ha a karrieroldalad egy statikus Word-dokumentum hangulatát idézi, ideje újragondolni. A Z-sek TikTokon, Instán, YouTube-on élnek. Készíts nekik célzott tartalmat: munkavállalói interjúk, behind the scenes videók, élő bejelentkezések – ezek sokkal többet mondanak, mint statikus Karrier oldal. Mindemellett a teljes marketing stratégiádat erősítheted velük.
5. A véleményük fontos – és meg is osztják
A Threads, X, Reddit, TikTok vagy épp egy Insta-sztori is lehet platform, ahol véleményt mondanak rólad. Ezért ne csak kifelé kommunikálj, hanem hallgasd meg mit mondanak rólad. Ha valóban figyelsz rájuk, olyan információkat nyerhetsz, amelyekkel erősítheted az employer brandinget és ezáltal a marketing stratégiádat is.
Összegzés: Legyél több, mint egy munkahely
A Z generáció nem akar csak “állást” – ők élményt, fejlődést, munka-magánélet egyensúlyt és azonosulási lehetőséget keresnek. Ha nem csak beszélsz róla, hanem teszel is érte, azt ők megérzik. Egy átgondolt, emberközpontú marketing stratégia az employer branding területén ma már nem nice to have, hanem must have.
Mi pontosan tudjuk, hogyan szólítsd meg őket. Ha szeretnéd, hogy a következő tehetséges junior ne csak meglásson téged, hanem téged válasszon, akkor keress minket – mi segítünk, hogy ne csak jó, hanem vágyott munkahely legyél!