De hogy jön ide Leonardo DiCaprio?
Az megvan, amikor az Eredet című filmben Leo és csapata beférkőzik a kiszemelt egyén elméjébe, és elhelyezi a gondolatot? Nagyjából ezt kell tenned a márkáddal is recesszió idején, de nem álomépítéssel, hanem azzal, hogy erősíted vagy legalább fenntartod a marketingkommunikációs tevékenységed. A gazdasági növekedés során érdemes marketingre költeni, a recesszióban pedig kötelező!
A célcsoportod nagy része nem fog azonnal reagálni, de a tudatukba be kell férkőzni, hogy a fellendülés időszakában már a te márkád jusson az eszébe, amikor nagyon kiélezett lesz a verseny.
Mi történik, ha nem költesz reklámra?
- A márkád ismertsége csökken, feledésbe merül (pláne, ha a versenytársaid hirdetnek).
- Piaci részesedésed csökken.
- A felhalmozott tartalékod – amit a kommunikációra fordíthatnál – el fog veszni az év során, a céged egy negatív spirálba kerül, ahonnan már nehéz lesz felállni.
Miért előnyös recesszió idején kommunikálni?
- Egy-egy szektorban kisebb lesz a „reklámzaj”, így a te hirdetésed nagyobb nyomot hagy.
- A versenytársak csökkentett költése mellett gyorsabban és kedvezőbb áron érheted el a célcsoportodat.
- Az embereknek a nehéz időszakban stabil márkára van szüksége. Itt az idő a bizalom kiépítésére!
Amikor a fogyasztók újra nagyobb hajlandóságot mutatnak a vásárlásra, azt a márkát választják, ami legjobban beépült a tudatukba.
A válságok idején befektetett reklámköltés kifizetődő, és hosszú távon megtérül. Számos hazai és nemzetközi elemzés megmutatta már, hogy az erősebben kommunikáló cégek magasabb piaci részesedét és nagyobb márkaismertséget értek el a recesszió után.
Szóval azt ajánljuk, hogy te se húzd be a kéziféket, inkább kapcsolj nagyobb sebességre! Ha bizonytalan vagy, hogyan és hol éred el a célcsoportod, vagy milyen üzenet lenne a legjobb, keress minket!